شهادت نیروهای حشدالشعبی در دیاله/ آماده‌باش کامل نیروهای امنیتی در نجف  
کد خبر: 3861033
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
نگاهی به آخرین تحولات عراق؛

شهادت نیروهای حشدالشعبی در دیاله/ آماده‌باش کامل نیروهای امنیتی در نجف  

 گروه بین‌الملل ــ شهادت و زخمی‌شدن تعدادی از نیروهای حشدالشعبی(بسیج مردمی) در «دیاله» عراق از سوی تکفیری‌های داعش، آماده‌باش کامل نیروهای امنیتی در نجف و ورود عشایر جنوب عراق به خیابان‌ها برای مقابله‌ با آشوب‌طلبان از مهم‌ترین تحولات عراق است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: عناصر داعش در منطقه «نفت‌ خانه» در شمال شرقی استان دیاله عراق با نیروهای حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) درگیر شدند.
 
این گزارش می‌افزاید: به دنبال انفجار یک بمب در این منطقه، دو تن از نیروهای حشدالشعبی به شهادت رسیدند و سه تن دیگر مجروح شدند.
 
این منبع افزود: نیروهای امنیتی عراق پس از حادثه در محل حاضر شده و مجروحان را به بیمارستانی در نزدیکی این منطقه و شهدا را به پزشکی قانونی انتقال دادند.
 
این درحالی است که شبکه «المیادین» شمار شهدای نیروهای حشد‌الشعبی در این درگیری را 4 نفر و شمار زخمی‌ها را 5 نفر اعلام کرده است.
 
همچنین پایگاه خبری «شفق نیوز» عراق نیز گزارش داد که در نتیجه شلیک خمپاره از سوی تروریست‌ها به روستایی در ناحیه «گولاله» در اطراف شهر خانقین، یک نظامی عراقی کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند.
 
با وجود شکست گروه تروریستی داعش در عراق، هسته‌های باقیمانده این گروه همچنان در برخی از مناطق این کشور از جمله استان دیاله فعال هستند.
 
برخی ناظران می‌گویند که عناصر داعشی طی هفته‌های گذشته و به علت وقوع ناآرامی‌ها در عراق، فضا را برای فعالیت دوباره مناسب یافته‌اند.
 
آماده‌باش نیروهای امنیتی عراق در نجف 
 
پایگاه خبری «السومریه‌نیوز» از آماده‌باش کامل نیروهای امنیتی عراق در نجف اشرف خبر داد و اعلام کرد که به دنبال تحولات اخیر، نیروهای عراقی در نجف اشرف به حال آماده باش کامل درآمدند.

بر اساس این گزارش، فرماندهی پلیس نجف و عملیات فرات، همه افسران خود را فراخواندند.

شهادت نیروهای حشدالشعبی در دیاله/ آماده‌باش کامل نیروهای امنیتی در نجف   
این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای از اقدام مجدد آشوبگران در به آتش کشیدن ساختمان کنسولگری ایران در نجف اشرف و آتش زدن حصار بیرونی مرقد آیت‌الله شهید حکیم طی روز گذشته حکایت دارد.
 
ورود عشایر به میدان
 
خبر دیگر از عراق حاکیست که عشایر در «ناصریه» مرکز استان ذی‌قار که با خشن‌ترین شکل اعتراضات در استان‌های جنوب و مرکز عراق مواجه بوده از شب گذشته به خیابان‌ها آمدند تا جلوی تخریب و فتنه‌انگیزی را بگیرند.

عشایر ذی‌قار با فرزندان و سلاح‌های خود به خیابان آمده‌اند و در حمایت از بیانات آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق و علیه آمریکا شعار دادند.

این اقدام عشایر به تدریج به دیگر استان‌های عراق از جمله نجف اشرف نیز در حال گسترش است و طی دیروز و امروز عراق وضعیت به نسبت آرامی داشته است.

عشایر نجف نیز برای پایان دادن به بحران، پیرامون مرقد و مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله محمد باقر حکیم(ره) مستقر شدند و با تظاهرکنندگان که گمان می‌کردند شماری از افراد بازداشتی در این مکان نگه‌داری می‌شوند، گفت‌وگو کرده و با بیان این که هیج فرد بازداشتی در این مکان نیست، آن‌ها را متقاعد کردند که از منطقه دور شوند.

انتهای پیام
captcha